Kursuskalender
Andre tilbud - Førstehjælp og temadage mv.
Pædagogisk arbejde med børn og unge
Socialpsykiatri og fysisk/psykisk handicap
Sundheds- og sygeplejeopgaver i sygehuset
Ældrepleje, sygepleje og sundhed i kommunalt regi
Tidlig opsporing - børn i udsatte positioner
Valgte hold
Kursussted
SOSU Syd, Bjerggade 4M, 6200 Aabenraa
Varighed
2,0 dage
Deltagerpris
0 Kr.
Pris for ledige
1375,10 kr.
-
Pris udenfor AMU-målgruppe
1375,10 kr.
Undervisningsform
Dagundervisning
Undervisningstid
16.00-21.00
Forudsætninger
Kombination af aften og lørdags undervisning m/fjernundervisning
Beskrivelse
Tidlig opsporing - børn i udsatte positioner.
Kontaktperson
Kursusadministrationen
Telefonnr
73334300
Email
kurser@sosu-syd.dk
Minimum antal deltagere
8
Maksimum antal deltagere
27
Status
Kontakt skolen
Fag til kurset:
Tidlig opsporing - børn i udsatte positioner
Skolefagkode:
48668
Varighed:
2,0 dage
Timer pr dag:
7,4
Pris for ledige:
1375,10 kr. (Jobcenteret afholder kursusudgiften, hvis du har ret til 6 ugers jobrettet uddannelse i henhold til positiv listen)
Pris udenfor AMU-målgruppe:
1375,10 kr.
Målgruppe
Pædagogiske assistenter, pædagogmedhjælpere og dagplejere.
Formål:
Efter uddannelsen kan du med afsæt i arbejdet omkring tidlig opsporing af børn (0 til 6 år) i udsatte positioner, arbejde ud fra trivselsdimensioner, og anvende objektive observationer og analysemetoder i udarbejdelsen af en trivselsvurdering. Du vil ligeledes kunne medvirke ved udarbejdelse af en handleplan i samarbejde med forældre og andre samarbejdspartnere.
Indhold:
Med forståelse for overordnede målsætninger, kan deltageren medvirke til tidlig opsporing og indsats for børn i udsatte positioner. Herunder vil deltageren kunne: - Reagere på bekymring, på baggrund af viden om de fire trivselsdimensioner - Observere ud fra strukturerede, anerkendte og professionelle observationsredskaber- Medvirke ved udarbejdelse af en objektiv individuel trivselsvurdering - Anvende handleguides og værktøjer i udarbejdelse af en handleplan for en tidlig indsats - Indgå i en væsentlig, respektfuld dialog med forældrene om barnets trivsel og behov - Beskrive og begrunde situationer som grundlag for analyse, refleksion og nye handlemuligheder i et helhedsorienteret samspil med forældre, barnet og tværfaglige samarbejdspartnere - Reflektere over egen rolle i relationerne til forældre og det tværfaglige samarbejde.