Neuropædagogisk indsats i pædagogisk arbejde

Valgte hold
Kursussted SOSU Syd, Bjerggade 4M, 6200 Aabenraa
Tilmeldingsfrist 10. oktober 2022
Startdato 2. november 2022
Slutdato 4. november 2022
Varighed 3,0 dage
Deltagerpris 0 Kr.
Pris for ledige 1974,20 kr. -
Pris udenfor AMU-målgruppe 1974,20 kr.
Undervisningsform Dagundervisning
Undervisningstid 08:00 - 15:24
Beskrivelse Neuropædagogisk indsats i pædagogisk arbejde
Kontaktperson Kursussekretærerne
Telefonnr 73334300
Email kurser@sosu-syd.dk
Kviknummer 54540622amu180
Minimum antal deltagere 5
Maksimum antal deltagere 28
28 ledige pladser
Fag til kurset:
Neuropædagogisk indsats i pædagogisk arbejde
Skolefagkode: 48563
Varighed: 3,0 dage
Timer pr dag: 7,4

Pris for ledige: 1974,20 kr. (Jobcenteret afholder kursusudgiften, hvis du har ret til 6 ugers jobrettet uddannelse i henhold til positiv listen)
Pris udenfor AMU-målgruppe: 1974,20 kr.

Målgruppe
Målgruppen for uddannelsen er faglærte og ufaglærte medarbejdere, der varetager pædagogisk arbejde for og med børn, unge, voksne og ældre - herunder ældre med demenssygdom. Medarbejderne kan eksempelvis være pædagogiske assistenter, dagplejere, pædagogmedhjælpere, familieplejere, social- og sundhedshjælpere samt social- og sundhedsassistenter.

Formål:
Efter endt uddannelse kan du udvælge og anvende neuropædagogiske metoder, der fremmer den bedst mulige udvikling og trivsel hos barnet, den unge og den voksne. Du får en viden om hvordan du kan være medskaber af trivselsfremmende miljøer, der fremmer udvikling og læringen ud fra en neuropædagogisk tankegang. Du kan reflektere og analysere din egen rolles betydning i forhold til barnet, den unge og voksne. Det er en fordel, at du har gennemført arbejdsmarkedsuddannelsen "Neuropædagogik, som redskab i pædagogisk arbejde" eller besidder tilsvarende kvalifikationer, da uddannelsen anses som en overbygning af denne.

Indhold:
Deltagerne kan udvælge og anvende metoder, der fremmer udvikling og trivsel hos barnet/den unge eller den voksne, på baggrund af forståelse for borgerens behov for neuropædagogiske indsatser, i det pædagogiske arbejde. Deltagerne kan forholde sig og medvirke til udvikling af trivselsfremmende miljøer, der med afsæt i neuropædagogisk viden og en grundlæggende forståelse af hjernens funktioner, udvikling, og sanseintegration, tilgodeser menneskets læringspotentiale og udvikling.Deltagerne kan, med afsæt fra et neuropædagogisk perspektiv, reflektere over og analysere egen rolle i det relationelle samspil, så trivslen fremmes mellem barnet/den unge eller den voksne.