Kursuskalender
Andre tilbud - Førstehjælp og temadage mv.
Pædagogisk arbejde med børn og unge
Socialpsykiatri og fysisk/psykisk handicap
Sundheds- og sygeplejeopgaver i sygehuset
Ældrepleje, sygepleje og sundhed i kommunalt regi
Neuropædagogik som redskab i pædagogisk arbejde
Valgte hold
Kursussted
SOSU Syd, Bjerggade 4M, 6200 Aabenraa
Tilmeldingsfrist
10. oktober 2024
Varighed
3,0 dage
Deltagerpris
0 Kr.
Pris for ledige
0 Kr.
-
Pris udenfor AMU-målgruppe
Ikke angivet
Undervisningsform
Aftenundervisning
Undervisningstid
18:00 -21:00
Forudsætninger
Der er både aften-, weekend- og fjernundervisning
Beskrivelse
Neuropædagogik som redskab i pædagogisk arbejde
Kontaktperson
Kursussekretærerne
Telefonnr
73334300
Email
kurser@sosu-syd.dk
Minimum antal deltagere
5
Maksimum antal deltagere
28
28 ledige pladser
Fag til kurset:
Neuropædagogik som redskab i pædagogisk arbejde
Skolefagkode:
44859
Varighed:
3,0 dage
Timer pr dag:
7,4
Målgruppe
Målgruppen for uddannelsen er faglærte og ufaglærte medarbejdere, der varetager pædagogisk arbejde for og med børn, unge, voksne og ældre - herunder ældre med demens. Medarbejderne kan eksempelvis være pædagogiske assistenter, dagplejere, pædagogmedhjælpere, familieplejere, social- og sundhedshjælpere samt social- og sundhedsassistenter.
Formål:
Efter uddannelsen kan du anvende en neuropædagogisk tilgang som et redskab i det pædagogiske arbejde med børn, unge og voksne. Uddannelsen giver dig indblik i hjernens funktioner og sanseintegration. Du lærer at tage afsæt i den enkeltes behov, forudsætninger og udviklingsmuligheder i tilrettelæggelsen af det pædagogiske arbejde samt at reflektere over betydningen af din egen adfærd i samspillet.
Indhold:
Deltageren kan anvende en neuropædagogisk tilgang som et redskab i det pædagogiske arbejde med børn, unge og voksne.Med udgangspunkt i et grundlæggende indblik i hjernens funktioner, udvikling, og sanseintegration kan deltageren observere barnet/den unge/den voksne samt inddrage denne viden og observationer i tilrettelæggelsen af det pædagogiske arbejde. I det arbejde kan deltageren tage afsæt i den enkeltes behov, forudsætninger og udviklingsmuligheder samt reflektere over betydningen af egen adfærd i samspillet med barnet/den unge/den voksne. Desuden kan deltageren videregive relevante observationer til kolleger, pårørende og andre professionelle omkring barnet/den unge/den voksne.