49998 EUD-Oplæringsvejledning for oplærer

EUC Nord, Hestkærvej 30, 9800 Hjørring
23. maj 2025 18 ledige pladser
8. september 2025 18 ledige pladser
5. december 2025 Valgt 18 ledige pladser
Valgte hold
Kursussted EUC Nord, Hestkærvej 30, 9800 Hjørring
Tilmeldingsfrist 21. november 2025
Startdato 5. december 2025
Slutdato 5. december 2025
Varighed 1,0 dage
Deltagerpris 214,00 kr.
Pris udenfor AMU-målgruppe 928,80 kr.
Undervisningsform Dagundervisning
Undervisningstid 08:05 - 15:29
Kontaktperson Karina Mariegaard
Telefonnr 72246213
Email km@eucnord.dk
Kviknummer 821409kk25-49998-04
Minimum antal deltagere 14
Maksimum antal deltagere 18
18 ledige pladser
Fag til kurset:
EUD-Oplæringsvejledning for den daglige oplærer
Skolefagkode: 49998
Varighed: 1,0 dage
Timer pr dag: 7,4

Deltagerpris: 214,00 kr.
Pris for ledige: 928,80 kr. (Kontakt dit jobcenter)
Pris udenfor AMU-målgruppe: 928,80 kr.

Målgruppe
Kurset er målrettet oplæringssvende, der er varetager den daglige oplæring af eleven/lærlingen.

Formål:
Kurset er målrettet læresvende, der varetager den daglige oplæring af elever/lærlinge. Elever/lærlinge er ikke ens, og derfor er det vigtigt at have redskaber, der sikrer konstruktiv og tillidsskabende dialog med eleven/lærlingen samt kendskab til læringsstile, der understøtter effektiv læring. Det er også vigtigt at sikre en faglig progression i oplæringen, som skaber sammenhæng i det samlede oplæringsforløb. På dette kursus bliver du klogere på de redskaber, du som læresvend kan bruge til at fremme trivsel og fastholdelse af eleven/lærlingen i oplæringsforløbet til glæde for eleven/lærlingen og lærested.

Indhold:
Efter endt uddannelse kan deltageren:- Planlægge modtagelse af eleven/lærlingen, så denne føler sig velkommen og inkluderet i et arbejdsfællesskab (fx sjak).- Introducere arbejdsopgaver, så eleven/lærlingen opnår forståelse for uddannelsens faglige mål.- Integrere eleven/lærlingen i lærestedets arbejdskultur.- Anvende metoder og redskaber, herunder kendskab til læringsstile og deres anvendelse i praksis til instruktion og vejledning, der bidrager til, at eleven/lærlingen bliver medspiller i lærestedet.- Give løbende, konstruktiv feedback, der støtter elevens/lærlingens ansvar for egen uddannelse, og som udvikler og fastholder eleven/lærlingen i uddannelsen.- Gennemføre motiverende samtaler, der sikrer faglig progression i elevens/lærlingens uddannelse og skaber sammenhæng i oplæringsforløbet.