Auto
Bygge & Anlæg/ HåndværkerAkademiet
Eventbranchen
Fødevarer/gastronomi/ernæring
Førstehjælp
Iværksætterkurser
Ladestander
Landingsside
Ledelses- og organisationsudvikling
Maritim/Offshore
Master Skills
Online kurser
Rengøring og hygiejne
Restaureringsuddannelsen
Smede-, maskin- og svejseteknik
Transport & Gaffeltruck
Turisme
Øvrige kurser
49998 EUD-Oplæringsvejledning for oplærer
EUC Nord, Hestkærvej 30, 9800 Hjørring
23. maj 2025
18 ledige pladser
8. september 2025
18 ledige pladser
5. december 2025
Valgt
18 ledige pladser
Valgte hold
Kursussted
EUC Nord, Hestkærvej 30, 9800 Hjørring
Tilmeldingsfrist
21. november 2025
Startdato
5. december 2025
Slutdato
5. december 2025
Varighed
1,0 dage
Deltagerpris
214,00 kr.
Pris udenfor AMU-målgruppe
928,80 kr.
Undervisningsform
Dagundervisning
Undervisningstid
08:05 - 15:29
Kontaktperson
Karina Mariegaard
Telefonnr
72246213
Email
km@eucnord.dk
Kviknummer
821409kk25-49998-04
Minimum antal deltagere
14
Maksimum antal deltagere
18
18 ledige pladser
Fag til kurset:
EUD-Oplæringsvejledning for den daglige oplærer
Skolefagkode:
49998
Varighed:
1,0 dage
Timer pr dag:
7,4
Deltagerpris:
214,00 kr.
Pris for ledige:
928,80 kr. (Kontakt dit jobcenter)
Pris udenfor AMU-målgruppe:
928,80 kr.
Målgruppe
Kurset er målrettet oplæringssvende, der er varetager den daglige oplæring af eleven/lærlingen.
Formål:
Kurset er målrettet læresvende, der varetager den daglige oplæring af elever/lærlinge. Elever/lærlinge er ikke ens, og derfor er det vigtigt at have redskaber, der sikrer konstruktiv og tillidsskabende dialog med eleven/lærlingen samt kendskab til læringsstile, der understøtter effektiv læring. Det er også vigtigt at sikre en faglig progression i oplæringen, som skaber sammenhæng i det samlede oplæringsforløb. På dette kursus bliver du klogere på de redskaber, du som læresvend kan bruge til at fremme trivsel og fastholdelse af eleven/lærlingen i oplæringsforløbet til glæde for eleven/lærlingen og lærested.
Indhold:
Efter endt uddannelse kan deltageren:- Planlægge modtagelse af eleven/lærlingen, så denne føler sig velkommen og inkluderet i et arbejdsfællesskab (fx sjak).- Introducere arbejdsopgaver, så eleven/lærlingen opnår forståelse for uddannelsens faglige mål.- Integrere eleven/lærlingen i lærestedets arbejdskultur.- Anvende metoder og redskaber, herunder kendskab til læringsstile og deres anvendelse i praksis til instruktion og vejledning, der bidrager til, at eleven/lærlingen bliver medspiller i lærestedet.- Give løbende, konstruktiv feedback, der støtter elevens/lærlingens ansvar for egen uddannelse, og som udvikler og fastholder eleven/lærlingen i uddannelsen.- Gennemføre motiverende samtaler, der sikrer faglig progression i elevens/lærlingens uddannelse og skaber sammenhæng i oplæringsforløbet.