Strategisk leder - GLU II

Valgte hold
Kursussted EUC Nord, Hestkærvej 30, 9800 Hjørring
Tilmeldingsfrist 11. august 2025
Startdato 25. august 2025
Slutdato 25. november 2025
Varighed 8,0 dage
Deltagerpris 1712,00 kr.
Tillæg Tillægspris som følge af særlig tilrettelæggelse kr. 1120,00
Pris udenfor AMU-målgruppe 5221,20 kr.
Undervisningsform Dagundervisning
Undervisningstid 08:05 - 15:29
Beskrivelse Overbygning på den grundlæggende lederuddannelse. Kurset består af 8 dage, som er: 2 dage 25.08.2025 - 26.08.2025, 2 dage 22.09.2025 - 23.09.2025, 2 dage 27.10.2025 - 28.10.2025, 2 dage 24.11.2025 - 25.11.2025
Kontaktperson Karina Mariegaard
Telefonnr 7224 6213
Email km@eucnord.dk
Kviknummer 821409kk25-sled-02
Minimum antal deltagere 14
Maksimum antal deltagere 18
17 ledige pladser
Fag til kurset:
Coaching som ledelsesværktøj
Skolefagkode: 44633
Varighed: 3,0 dage
Timer pr dag: 7,4

Deltagerpris: 642,00 kr.
Pris for ledige: 1925,45 kr. (Kontakt dit jobcenter)
Pris udenfor AMU-målgruppe: 1925,45 kr.

Målgruppe
Uddannelsesmålet retter sig mod AMU-målgruppens ledere. Dvs. ledere med en uddannelsesbaggrund til og med erhvervsuddannelsesniveau.

Formål:
Deltageren lærer på et grundlæggende niveau at planlægge og igangsætte coachingaktiviteter på det operationelle niveau som én af metoderne i personaleudvikling inden for eget arbejdsområde.

Indhold:
Deltageren kan på et grundlæggende niveau planlægge og igangsætte coachingaktiviteter på det operationelle niveau som én af metoderne i personaleudvikling.Deltageren kender og kan anvende korrekte coachingmetoder i forskellige situationer f.eks. i forhold til grupper/enkeltpersoner og formel/uformel coaching.Deltageren kan afdække forudsætningerne for at skabe et optimalt miljø for coaching på det operationelle niveau, og introducere metoden overfor medarbejdere.
Forandringsledelse
Skolefagkode: 49734
Varighed: 3,0 dage
Timer pr dag: 7,4

Deltagerpris: 642,00 kr.
Pris for ledige: 1925,45 kr. (Kontakt dit jobcenter)
Pris udenfor AMU-målgruppe: 1925,45 kr.

Målgruppe
Kurset retter sig mod faglærte og ufaglærte medarbejdere, der arbejder med eller ønsker at arbejde med ledelse.

Formål:
Efter uddannelsen kan du gennemføre forandrings- og udviklingsprocesser inden for organisatoriske og teknologiske forandringer, som fx digital og bæredygtig omstilling. Du bliver bevidst om faktorer, der kan påvirke medarbejderens motivation, trivsel, effektivitet og kompetenceudvikling i forandringsprocesser. Du er bevidst om sin egen ledelsesrolle i forandrings- og udviklingsprocesser samt initiativer, der fremmer det gode arbejdsmiljø i forbindelse med forandringsledelse.

Indhold:
Deltageren kan igennem forandrings- og udviklingsprocesser gennemføre organisatoriske og teknologiske forandringer, som fx digital og bæredygtig omstilling.Deltageren er bevidst om faktorer, der kan påvirke medarbejderens motivation, trivsel, effektivitet og kompetenceudvikling i forandringsprocesser.Deltageren er bevidst om sin egen ledelsesrolle i forandrings- og udviklingsprocesser samt initiativer, der fremmer det gode arbejdsmiljø i forbindelse med forandringsledelse.
Ledelse af innovationsprocesser
Skolefagkode: 47472
Varighed: 2,0 dage
Timer pr dag: 7,4

Deltagerpris: 428,00 kr.
Pris for ledige: 1370,30 kr. (Kontakt dit jobcenter)
Pris udenfor AMU-målgruppe: 1370,30 kr.

Målgruppe
Uddannelsen er udviklet til AMU-målgruppens ledere. Det vil sige ledere med en uddannelsesbaggrund til og med erhvervsuddannelsesniveau.

Formål:
Efter uddannelsen kan deltageren på et grundlæggende niveau lede innovationsprocesser. Det vil sige anvend enkle metoder til at involvere og lede medarbejdere i innovationsprocesser på et operativt niveau.

Indhold:
Deltageren kan på et grundlæggende niveau lede innovationsprocesser. Det vil sige anvende enkle metoder til at involvere og lede medarbejdere i innovationsprocesser på et operativt niveau. Det kan fx være at udvælge produkter, serviceydelse eller arbejdsprocessor inden for egne arbejdsfunktioner, som er velegnede til innovation. Deltageren kan anvende metoder og teknikker tilpasset medarbejdernes forskellige forudsætninger og anvende dem i det praktiske arbejde med henblik på udvikling og fornyelse. Desuden kan deltagerne understøtte medarbejderne i forbindelse med at iværksætte konkrete ændringer i fx arbejdsprocesser, ny teknologi, arbejdsmiljø og arbejdets organisering.