Serviceorienteret betjening af gæster

Valgte hold
Kursussted Rybners, Tuborg Havnevej 7, 2900 Hellerup
Tilmeldingsfrist 18. november 2025
Startdato 25. november 2025
Slutdato 16. december 2025
Varighed 2,0 dage
Deltagerpris 428,00 kr.
Pris for ledige 1370,10 kr. -
Pris udenfor AMU-målgruppe 1370,10 kr.
Undervisningsform Dagundervisning
Undervisningstid 08:30 - 16:00
Beskrivelse Serviceorienteret betjening af gæster
Kontaktperson Mette Sanvig Sand
Telefonnr 76133134
Email msje@rybners.dk
Kviknummer 280560ALØ252482881M3
Minimum antal deltagere 13
Maksimum antal deltagere 20
Mange ledige pladser
Fag til kurset:
Serviceorienteret betjening af gæster
Skolefagkode: 48288
Varighed: 2,0 dage
Timer pr dag: 7,4

Deltagerpris: 428,00 kr.
Pris for ledige: 1370,10 kr. (Jobcenteret afholder kursusudgiften, hvis man har ret til 6 ugers jobrettet uddannelse og faget findes på positivlisten)
Pris udenfor AMU-målgruppe: 1370,10 kr.

Målgruppe
Arbejdsmarkedsuddannelsen er grundlæggende og retter sig mod medarbejdere, som i betjening af gæster arbejder med serviceoplevelse. Forløbet primært rettet mod frontmedarbejder som fx værter/seater og ufaglærte receptionister og tjenere inden for hotel og restaurantområdet.

Formål:
Den gode serviceoplevelse er et af de største konkurrenceparametre inden for hotel- og restaurationsbranchen - og deltageren vil få kompetencer og redskaber til den rigtige serviceorienteret betjening og til, hvordan gæstens serviceoplevelse kan optimeres.

Indhold:
Deltageren kan repræsentere virksomheden og fremstå præsentabel i gæstebetjeningen. Deltageren kan betjene gæster med viden om, hvad "god service" forventes at indeholde inden for hotel- og restaurationsbranchen. Deltageren kan indgå i positiv dialog med gæsten og yde en imødekommende service på det niveau, som virksomheden har fastsat. Deltageren kan afdække gæstens behov og vejlede i virksomhedens ydelser og produkter samt lave mersalg. Deltageren kan anvende viden om de elementer, der påvirker gæstens opfattelse af virksomhedens service til at optimere serviceoplevelsen.