EUD-Oplæringsvejledning for den daglige oplærer

Valgte hold
Kursussted Rybners, Venusvej 32, 7000 Fredericia
Tilmeldingsfrist 10. september 2025
Startdato 16. september 2025
Slutdato 16. september 2025
Varighed 1,0 dage
Deltagerpris 214,00 kr.
Pris for ledige 928,80 kr. -
Pris udenfor AMU-målgruppe 928,80 kr.
Undervisningsform Dagundervisning
Undervisningstid 08.00 - 15.24
Beskrivelse EUD-Oplæringsvejledning for den daglige oplærer
Kontaktperson Janne Renatha Holm
Telefonnr 79134479
Email jrh@rybners.dk
Kviknummer 280560ALØ252499981J2
Minimum antal deltagere 4
Maksimum antal deltagere 16
16 ledige pladser
Fag til kurset:
EUD-Oplæringsvejledning for den daglige oplærer
Skolefagkode: 49998
Varighed: 1,0 dage
Timer pr dag: 7,4

Deltagerpris: 214,00 kr.
Pris for ledige: 928,80 kr. (Jobcenteret afholder kursusudgiften, hvis man har ret til 6 ugers jobrettet uddannelse og faget findes på positivlisten)
Pris udenfor AMU-målgruppe: 928,80 kr.

Målgruppe
Kurset er målrettet oplæringssvende, der er varetager den daglige oplæring af eleven/lærlingen.

Formål:
Kurset er målrettet læresvende, der varetager den daglige oplæring af elever/lærlinge. Elever/lærlinge er ikke ens, og derfor er det vigtigt at have redskaber, der sikrer konstruktiv og tillidsskabende dialog med eleven/lærlingen samt kendskab til læringsstile, der understøtter effektiv læring. Det er også vigtigt at sikre en faglig progression i oplæringen, som skaber sammenhæng i det samlede oplæringsforløb. På dette kursus bliver du klogere på de redskaber, du som læresvend kan bruge til at fremme trivsel og fastholdelse af eleven/lærlingen i oplæringsforløbet til glæde for eleven/lærlingen og lærested.

Indhold:
Efter endt uddannelse kan deltageren:- Planlægge modtagelse af eleven/lærlingen, så denne føler sig velkommen og inkluderet i et arbejdsfællesskab (fx sjak).- Introducere arbejdsopgaver, så eleven/lærlingen opnår forståelse for uddannelsens faglige mål.- Integrere eleven/lærlingen i lærestedets arbejdskultur.- Anvende metoder og redskaber, herunder kendskab til læringsstile og deres anvendelse i praksis til instruktion og vejledning, der bidrager til, at eleven/lærlingen bliver medspiller i lærestedet.- Give løbende, konstruktiv feedback, der støtter elevens/lærlingens ansvar for egen uddannelse, og som udvikler og fastholder eleven/lærlingen i uddannelsen.- Gennemføre motiverende samtaler, der sikrer faglig progression i elevens/lærlingens uddannelse og skaber sammenhæng i oplæringsforløbet.