Valg af vine til menu og gæster

Valgte hold
Kursussted Rybners, Spangsbjerg Møllevej 72, 6700 Esbjerg
Varighed 2,0 dage
Deltagerpris 252,00 kr.
Pris for ledige 1392,80 kr. -
Pris udenfor AMU-målgruppe 1392,80 kr.
Undervisningsform Dagundervisning
Undervisningstid 08.00 - 15.25
Forudsætninger Ingen
Beskrivelse Kurset giver kompetencer og gode værktøjer til at skabe spændende vinvalg med fokus på pris, sæson, tema og stil. Deltageren vil få kompetencer i at fastsætte interessante kombinationer imellem mad og vine, hvor at den kulturelle oplevelsesværdi ved vinvalget bliver vægtet på niveau med det sensoriske.
Kontaktperson Mette Juhl Elting
Telefonnr 79134479
Email mel@rybners.dk
Minimum antal deltagere 12
Maksimum antal deltagere 18
Status Kontakt skolen
Fag til kurset:
Valg af vine til menu og gæster
Skolefagkode: 48282
Varighed: 2,0 dage
Timer pr dag: 7,4

Deltagerpris: 252,00 kr.
Pris for ledige: 1392,80 kr. (Jobcenteret afholder kursusudgiften, hvis man har ret til 6 ugers jobrettet uddannelse og faget findes på positivlisten)
Pris udenfor AMU-målgruppe: 1392,80 kr.

Målgruppe
Arbejdsmarkedsuddannelsen retter sig mod faglærte tjenere, der til hverdag arbejder med vinmenuer til restauranter og hoteller. Forløbet bruges i forbindelse med optimering af gæstetilfredshed og skabe bedre, professionel service samt rådgivning for gæsten.

Formål:
Kurset giver kompetencer og gode værktøjer til at skabe spændende vinvalg med fokus på pris, sæson, tema og stil. Deltageren vil få kompetencer i at fastsætte interessante kombinationer imellem mad og vine, hvor at den kulturelle oplevelsesværdi ved vinvalget bliver vægtet på niveau med det sensoriske.

Indhold:
Deltageren kan gæsteforklare om valg af vine til de enkelte retter på menukortet, der er baseret på både moderne og klassiske drikkevareforslag. Deltageren kan vejlede gæsten om den sensoriske oplevelse, som vinen og retten tilsammen bidrager til. Deltageren kan servere vin i henhold til ideel serveringstemperatur og glastype, så gæsten den får den optimale oplevelse af vinen. Deltageren kan udvikle vinmenuer ud fra sæson, begivenhed, tema og i sammenhæng med køkkenets gastronomiske koncept. Deltageren kan udvælge vine i forskellige prisniveauer til vinmenu, som har et samspil mellem kvalitet og pris, der stemmer overens med virksomhedens værdier og brand.