Kursuskalender
Andre tilbud - Førstehjælp og temadage mv.
Pædagogisk arbejde med børn og unge
Socialpsykiatri og fysisk/psykisk handicap
Sundheds- og sygeplejeopgaver i sygehuset
Ældrepleje, sygepleje og sundhed i kommunalt regi
Arbejdet med børn i udsatte positioner
Valgte hold
Kursussted
SOSU Syd, Bjerggade 4M, 6200 Aabenraa
Varighed
3,0 dage
Deltagerpris
0 Kr.
Pris for ledige
1959,65 kr.
-
Pris udenfor AMU-målgruppe
1959,65 kr.
Undervisningsform
Dagundervisning
Undervisningstid
16.00 - 21.00
Forudsætninger
Kombination af aften og lørdags undervisning
Beskrivelse
Arbejdet med børn i udsatte positioner
Kontaktperson
Kursusadministrationen
Telefonnr
73334300
Email
kurser@sosu-syd.dk
Minimum antal deltagere
8
Maksimum antal deltagere
26
Status
Kontakt skolen
Fag til kurset:
Arbejdet med børn i udsatte positioner
Skolefagkode:
48726
Varighed:
3,0 dage
Timer pr dag:
7,4
Pris for ledige:
1959,65 kr. (Jobcenteret afholder kursusudgiften, hvis du har ret til 6 ugers jobrettet uddannelse i henhold til positiv listen)
Pris udenfor AMU-målgruppe:
1959,65 kr.
Målgruppe
Målgruppen for uddannelsen er faglærte og ufaglærte medarbejdere, der arbejder inden for pædagogiske tilbud til børn, herunder dagtilbud og det specialpædagogiske ¿ og socialpsykiatriske område.Det kan eksempelvis være dagplejere, pædagogmedhjælpere, pædagogiske assistenter, klubmedarbejdere, medhjælpere i pædagogiske døgntilbud og på opholdssteder, samt familieplejere.
Formål:
Efter endt uddannelse kan du i arbejdet med børn i udsatte positioner anvende viden om de mekanismer, der fremmer børns (0-12 år) muligheder for deltagelse i et inkluderende miljø i en given kontekst. Du får konkrete ideer til hvilke indsatser, aktiviteter og metoder, der kan anvendes i den pædagogiske praksis i arbejdet med børn i udsatte positioner og deres familier.
Indhold:
Deltageren kan, ud fra en forståelse af børns reaktions- og handlemuligheder, samt risiko-udsathed, understøtte barnets udvikling, trivsel og tilknytningsbehov, i en given kontekst Deltageren kan igangsætte og deltage i pædagogiske aktiviteter, der understøtter lege og relationer, som styrker barnets position i et inkluderende miljø Deltageren kan arbejde bevidst med evnen til relationsdannelse og anvende kommunikative og pædagogiske metoder i en ressourceorienteret og problemløsende indsats i mødet med barnet, familien og de tværfaglige samarbejdspartnereDeltageren kan medvirke til konkrete forebyggende tværfaglige indsatser i et respektfuldt og tillidsfuldt samarbejde med barnet, forældre og tværfaglige samarbejdspartnere