Kursuskalender
Andre tilbud - Førstehjælp og temadage mv.
Pædagogisk arbejde med børn og unge
Socialpsykiatri og fysisk/psykisk handicap
Sundheds- og sygeplejeopgaver i sygehuset
Ældrepleje, sygepleje og sundhed i kommunalt regi
Neuropædagogik som redskab i pædagogisk arbejde
SOSU Syd, Bjerggade 4M, 6200 Aabenraa
10. september 2024
Valgt
18 ledige pladser
31. oktober 2024
28 ledige pladser
Valgte hold
Kursussted
SOSU Syd, Bjerggade 4M, 6200 Aabenraa
Tilmeldingsfrist
6. august 2024
Startdato
10. september 2024
Slutdato
12. september 2024
Varighed
3,0 dage
Deltagerpris
0 Kr.
Pris for ledige
2202,25 kr.
-
Pris udenfor AMU-målgruppe
2202,25 kr.
Undervisningsform
Dagundervisning
Undervisningstid
08:00 - 15:24
Beskrivelse
Neuropædagogik som redskab i pædagogisk arbejde
Kontaktperson
konsulenterne
Telefonnr
73334300
Email
efteruddannelse@sosu-syd.dk
Kviknummer
54540624amu122
Minimum antal deltagere
5
Maksimum antal deltagere
28
18 ledige pladser
Fag til kurset:
Neuropædagogik som redskab i pædagogisk arbejde
Skolefagkode:
44859
Varighed:
3,0 dage
Timer pr dag:
7,4
Pris for ledige:
2202,25 kr. (Jobcenteret afholder kursusudgiften, hvis du har ret til 6 ugers jobrettet uddannelse i henhold til positiv listen)
Pris udenfor AMU-målgruppe:
2202,25 kr.
Målgruppe
Målgruppen for uddannelsen er faglærte og ufaglærte medarbejdere, der varetager pædagogisk arbejde for og med børn, unge, voksne og ældre - herunder ældre med demens. Medarbejderne kan eksempelvis være pædagogiske assistenter, dagplejere, pædagogmedhjælpere, familieplejere, social- og sundhedshjælpere samt social- og sundhedsassistenter.
Formål:
Efter uddannelsen kan du anvende en neuropædagogisk tilgang som et redskab i det pædagogiske arbejde med børn, unge og voksne. Uddannelsen giver dig indblik i hjernens funktioner og sanseintegration. Du lærer at tage afsæt i den enkeltes behov, forudsætninger og udviklingsmuligheder i tilrettelæggelsen af det pædagogiske arbejde samt at reflektere over betydningen af din egen adfærd i samspillet.
Indhold:
Deltageren kan anvende en neuropædagogisk tilgang som et redskab i det pædagogiske arbejde med børn, unge og voksne.Med udgangspunkt i et grundlæggende indblik i hjernens funktioner, udvikling, og sanseintegration kan deltageren observere barnet/den unge/den voksne samt inddrage denne viden og observationer i tilrettelæggelsen af det pædagogiske arbejde. I det arbejde kan deltageren tage afsæt i den enkeltes behov, forudsætninger og udviklingsmuligheder samt reflektere over betydningen af egen adfærd i samspillet med barnet/den unge/den voksne. Desuden kan deltageren videregive relevante observationer til kolleger, pårørende og andre professionelle omkring barnet/den unge/den voksne.