Kursuskalender
Andre tilbud - Førstehjælp og temadage mv.
Pædagogisk arbejde med børn og unge
Socialpsykiatri og fysisk/psykisk handicap
Sundheds- og sygeplejeopgaver i sygehuset
Ældrepleje, sygepleje og sundhed i kommunalt regi
Barnets første 1000 dage
Valgte hold
Kursussted
SOSU Syd, Bjerggade 4M, 6200 Aabenraa
Tilmeldingsfrist
17. februar 2025
Varighed
3,0 dage
Deltagerpris
0 Kr.
Pris for ledige
0 Kr.
-
Pris udenfor AMU-målgruppe
Ikke angivet
Undervisningsform
Dagundervisning
Undervisningstid
08:00 - 15:24
Beskrivelse
Barnets første 1000 dage
Kontaktperson
konsulenterne
Telefonnr
73334300
Email
efteruddannelse@sosu-syd.dk
Minimum antal deltagere
5
Maksimum antal deltagere
28
28 ledige pladser
Fag til kurset:
Barnets første 1000 dage
Skolefagkode:
49923
Varighed:
3,0 dage
Timer pr dag:
7,4
Målgruppe
Pædagogisk personale i dagtilbud, der arbejder med aldersgruppen 0-3 år. Det være sig pædagogmedhjælpere, pædagogiske assistenter og dagplejere. Samt eventuelt øvrige faggrupper, der arbejder med børn, fx familieplejere.
Formål:
Uddannelsen giver dig handlemuligheder i relation til det vigtige omsorgs- og relationsarbejde og til at tilrettelægge trygge pædagogiske læringsmiljøer for de yngste børn i dagtilbud, hvilket er afgørende for deres trivsel, læring, udvikling og dannelse. Samtidig bliver du på uddannelsen opmærksom på dig selv som en mulig beskyttelsesfaktor i barnets liv, og du får viden og redskaber til at arbejde ressourceorienteret i forhold til børnene, men også i forhold til forældrene.
Indhold:
Deltageren: - Har faglig viden om tilknytning samt mentalisering i arbejdet med de yngste, og kan anvende denne viden i omsorgs- og relationsarbejdet til at tilrettelægge samt reflektere over trygge pædagogiske læringsmiljøer.- Kan anvende viden om børns udvikling i de første leveår samt identificere risiko- og beskyttelsesfaktorer i arbejdet med de yngste børn med henblik på at initiere og medvirke til forebyggende og helhedsorienterede indsatser.- Kan indgå i et ressourceorienteret samarbejde med forældre omkring barnets trivsel, læring, udvikling og dannelse samt reflektere over roller og positioners betydning for samarbejdet.- Kan reflektere over egen rolle i relationsarbejdet og kontinuerligt arbejde med sig selv som professionel medarbejder.